#207 Ανασκοπώντας, ενδοσκοπώντας και blogoσκοπώντας

Ας μου επιτραπεί μία συνοπτική ανασκόπηση και ενδοσκόπηση της έως τώρα πορείας των Κοριών, που στις 3 Μάρτη έκλεισαν 6 μήνες δικτυακής παρουσίας – ξέχασα να κάνω και γενέθλια 6μήνου. Όχι δεν τα παρατάω, θα με φορτωθείτε μάλλον για καιρό ακόμη 🙂 
Αρχικά έγραφα στον α’ πληθυντικό -εξού και γιατί Κοριοί αντί Κοριός- γιατί έστησα το ιστολόγιο με προοπτική να συνεργαστώ με κάποιον φίλο, τον Fimatiko. Η συνεργασία αυτή τελικά δεν ευδοκίμησε και έμεινα εντελώς μόνος μου, όπως ουσιαστικά ήμουν εξαρχής. Η συμβολή του φίλτατου Fimatikou περιορίστηκε σε αυτήν την ανάρτηση. Συν-φαν του Αρκά.

Ξεκίνησα στις 3 Σεπτέμβρη με το καθαρά ερασιτεχνικό και εντελώς σπαρτιάτικο Simple πρότυπο του Blogger με προοπτική αργότερα να περάσω ένα πιο άξιο πρότυπο. Αυτό έγινε στις 12 Γενάρη, όταν έκανα ανακαίνιση. Πέρασα με αρκετή δυσκολία ένα εντελώς καινούριο και άγνωστο με την δομή του Blogger πρότυπο. Προέρχεται από το WordPress, και ακόμη δεν το έχω μάθει πλήρως. Για παράδειγμα εγώ “από μέσα” βλέπω ημερομηνίες αλλά ακόμη δεν έχω καταφέρει να κάνω τις ημερομηνίες να εμφανίζονται στις αναρτήσεις(…). Φαινόμενο σύνηθες με αρκετά πρότυπα που έχει μεταφέρει στο Blogger o Lasantha. Ξέρω ότι η καλύτερη επιλογή θα ήταν να αφήσω τις ντεμέκ λύσεις και να μετακομίσω στο WordPress, σε δικό μου domain. Ίσως το κάνω, θα δω.

Ας περάσω τώρα στην ενδοσκόπηση. Όχι δεν εννοώ τον εσωτερικό μου κόσμο -έτσι και αλλιώς δεν έχω, είμαι ένα ασήμαντο μικροσκοπικό ζωύφιο με έναν εγκέφαλο μεγέθους μύτης καρφίτσας- αλλά αυτόν του ιστολογίου. Blogoσκόπηση δηλαδή. Ακόμη δεν έχω καταλήξει αν και πόση σημασία έχει τελικά αυτός ο δείκτης, αλλά χτες οι Κοριοί τρύπωσαν στο 1o μύριο σε κίνηση παγκοσμίως. Σύμφωνα τουλάχιστον με την Alexa και όσον αφορά τους τελευταίους 3 μήνες. Επίσης είναι Νο \sim \!\,7.500 στην Ελλάδα και 159 ιστοσελίδες και ιστολόγια που η Alexa αγαπάει (συνολικά είναι πολύ περισσότερα, πάνω από 250) φιλοξενούν συνδέσμους που οδηγούν στο ιστολόγιο, τα λεγόμενα backlinks. Τα backlinks είναι πολύ σημαντικά -ιδίως αν είναι “ποιοτικά”– γιατί μέσω αυτών από την μία έχεις απευθείας επισκέψεις και από την άλλη διευρύνουν το δικτυακό σου αποτύπωμα, για να το βλέπουν καλύτερα οι μυωπικές μηχανές αναζήτησης.

Ένα άλλο σημαντικό νούμερο, από τα σημαντικότερα για να έχεις σταθερούς αναγνώστες, είναι ο αριθμός των αναγνωστών των readers του feed του ιστολογίου. Εδώ και μερικές μέρες γρατζουνάω τους 300 αναγνώστες του feed μου στο feedburner. Κάθε φορά που κάνω νέα ανάρτηση δηλαδή, καλή ώρα η παρούσα, αυτή εμφανίζεται στο iGoogle, το MyYahoo ή κάποια άλλη “σελίδα” ή feed-reader του αναγνώστη. Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό ακόμη και από 1000 “Μέλη” στο Google Friend Connect που κάθε άλλο παρά Μέλη είναι – εκτός και αν όσοι σε ακολουθούν έχουν ρυθμίσει τα ιστολόγια που ακολουθούν να προστίθενται στην λίστα ιστολογίων τους, χαρίζοντάς σου έτσι backlinks (αλλά αυτό το κάνουν ελάχιστοι). Δεν έχω βρέξει ακόμη τα πόδια μου με ειδοποιήσεις μέσω e-mail για νέες αναρτήσεις και θα προτιμούσα να μην το κάνω. Εφόσων ενοχλεί εμένα (σφόδρα) υποθέτω θα ενοχλεί και τους αναγνώστες.

Περιεχόμενο μπορεί να έχω ανεβάσει σχετικά λίγο, αλλά από δικτύωση συναγωνίζομαι τις περίτεχνες μεταξωτές παγίδες των οκτάποδων εφιαλτών μου (από τότε που ξέφυγα από μία αράχνη ΝΑ τις βλέπω  συνεχώς στον ύπνο μου). Είμαι δικτυωμένος στα 10 μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα και σε άλλα 10 blog directories. Αρχικά οι επισκέπτες από google.gr και google.com ήταν ανύπαρκτοι, κυριολεκτικά. Αργότερα έγιναν απλώς.. ελεεινοί. Πλέον είναι η πρώτη πηγή επισκεπτών, με μεγάλη διαφορά. Διαφορά που καθημερινά διευρύνεται σε σχέση με τις άλλες πηγές. Δείτε παρακάτω τις πέντε κορυφαίες πηγές επισκεπτών στο ιστολόγιο, του τελευταίου μήνα και από τότε που δημιουργήθηκε. Προσέξτε ότι από google (gr+com) τον τελευταίο μήνα ήρθαν σχεδόν οι μισοί επισκέπτες όλου του 6μήνου. Το facebook δεν είχε το ίδιο “κέρδος” αλλά και αυτό τον τελευταίο μήνα προσέλκυσε κάπου το 1/3 του 6μήνου. Βρίσκω εκπληκτικό το ότι το “άσημο” Πολιτικό Σαφάρι συναγωνίζεται στα ίσα το StumbleUpon. Άλλα δέκα φιλικά ιστολόγια σαν και αυτό που μπορώ να βρω;

Ιστότοποι παραπομπής – Μήνας :             
google.gr 1.628      facebook.com 851                                                               
google.com 313      politikosafari.blogspot.com  170             
stumbleupon.com 123                              

Ιστότοποι παραπομπής – Συνολικά : 
google.gr       3.509           facebook.com   2.811 
google.com   876        stumbleupon.com   753
politikosafari.blogspot.com 752                                                                                                   

Για όσα ιστολόγια όπως το δικό μου φιλοξενούν διαφημίσεις είναι πάρα πολύ σημαντικοί οι λεγόμενοι “οργανικοί” επισκέπτες, αυτοί δηλαδή που έρχονται μέσω μηχανών αναζήτησης αυθόρμητα και φυσικά, από μόνοι τους και βάσει δικού τους ενδιαφέροντος. Λέγεται ότι σχεδόν κατά κανόνα αυτοί μόνο κλικάρουν και ιδίως προβαίνουν στο ζητούμενο, σε αγορές. Θα προτιμούσα να μην φιλοξενώ διαφημίσεις και γενικώς να μην έχω καμία απολύτως έγνοια οικονομικής φύσεως, αριθμού επισκεπτών κτλ όσον αφορά αυτό το ιστολόγιο. Δυστυχώς όμως δεν έχω την πολυτέλεια να το κάνω αυτό, γιατί… για να το θέσω κομψά, είμαι σε δεινή οικονομική κατάσταση. Έχω βγάλει χρήματα; Όχι βέβαια. Η Google μου απαγορεύει να πω συγκεκριμένα νούμερα, οπότε ας αρκεστώ να πω πώς με τα 20πλάσια έσοδα όλου του 6μήνου θα συμπλήρωνα ένα… επίδομα ανεργίας άγαμου. Όχι το νέο το τροϊκανοφαγωμένο, το παλιό.

Το επόμενο 6μήνο όμως τα πράγματα μπορεί να πάνε μόνο καλύτερα. Αρκεί να στρώσω τον ζουζουνοπωπό μου και να γράφω περισσότερα δικά μου αξιόλογα άρθρα, μιας και αυτά είναι που ζητούνται περισσότερο, ξεκάθαρα – ίσως μεταξύ άλλων γιατί τα δανείζονται κατά κόρον άλλα ιστολόγια/σελίδες που διψούν για πρωτότυπο περιεχόμενο. Κανένα πρόβλημα δεν έχω με αυτό, αρκεί πάντα να παρέχεται απευθείας ενεργός σύνδεσμος. Οι καταδικές μου αναρτήσεις (αυτές με την καρτέλα own, τέρμα κάτω δεξιά στα Θέματα, που κερδίζουν περίοπτη θέση στα Ιδιόγραφα) είναι κάπου η 1 στις 3, αλλά συνυπολογίζοντας τις εκτενείς μου προλογίσεις στις δανεικές αναρτήσεις -που συχνά τις ξεπερνούν σε μήκος- το 45-50% των κειμένων εδώ είναι δικό μου.

Όσοι έφτασαν ως εδώ και δεν είναι bloggers κερδίζουν από μία βεβαίωση παρακολούθησης σεμιναρίου μη δημιουργικής blogoδιάρροιας, δια χειρός Κοριού Κοριόπουλου. Οι υπόλοιποι (οι bloggers) αναμένετε σύντομα(;) ένα μάλλον αρκετά εκτενές άρθρο για το πως έκανα, βήμα προς βήμα,  την εν λόγω ανακαίνιση – και ιδίως τις παγίδες που πρέπει να αποφύγετε. Θέλω να το γράψω εδώ και καιρό και το αμελώ, αλλά οφείλω να το καταγράψω μην ξεχάσω πως το έκανα στο τέλος. Μου είχε πάρει κάπου μία βδομάδα και για να είμαι σίγουρος ότι θα πετύχει έστησα και test blog στο οποίο πέρασα και δοκίμασα τα πάντα : http://koreoi.blogspot.com (το έκανα αόρατο στις μηχανές αναζήτησης)

4 thoughts on “#207 Ανασκοπώντας, ενδοσκοπώντας και blogoσκοπώντας

  1. γεια σου κοριε…. χρονια πολλα για τα 6μηνα σου … παντα επιτυχιες και σου ευχομαι να χεις πολλα πολλα χρονια δημιουργικα και γεματα εμπειριες στο κοσμο των μπλοκς …

    διαβαζοντας ολα τα πιο πανω και συγκεκριμενα εκει που αναφερεις το feed feedburner εκανα αμεσως κλικ !! ειχα μια απορια σχετικα μ αυτο ρωτησα δυο τρεις ιστολογους αλλα δυστυχως κανεις δεν ηξερε να με βοηθησει … ετσι αρπαζω την ευκαιρια και σου στελλω στο εμαιλ σου την απορια μου …

    ευχαριστω.. δελφινο-φιλουθκια κυπριακα :)))

    Like

  2. Σε ευχαριστώ πολύ delfinaki, να είσαι καλά 🙂
    H διαχείρηση του feed (ροής RSS/Atom) ενός ιστολογίου είναι από τα σημαντικότερα σκέλη. Ένα πολύ μεγάλο μέρος του δικτύου είναι στημένο πάνω σε ροές, οι οποίες είναι κάτι σαν σκελετός του δικτύου. Οι ιστοσελίδες είναι στατικές ενώ οι ροές ή feeds είναι δυναμικές. Δηλαδή όταν κάποιος βλέπει μία ιστοσελίδα ή blog αν εκείνη την στιγμή αλλάξει κάτι στην σελίδα την αλλαγή αυτή ο αναγνώστης θα την δει μόνο αφού κάνει refresh. Αλλά ένας αναγνώστης ροών όπως το iGoogle ( http://www.google.com/ig ) δεν χρειάζεται refresh, οι ροές του ενημερώνονται αυτόματα.

    Το πιο σημαντικό με τις ροές είναι ότι είναι πανάλαφρες. Το feedburner είναι μία “δευτερογενής” ροή που αντλεί δεδομένα από την πρωτογενή ροή κάθε ιστολογίου. Η δική μου πρωτογενής ροή είναι αυτή :
    http://korioi.blogspot.com/feeds/posts/default  ενώ η δική σου αυτή :
    http://delfinaki-sunset.blogspot.com/feeds/posts/default
    Την βρίσκεις τέρμα κάτω αριστερά στην κεντρική σου σελίδα (και μόνο), εκεί που γράφει : Εγγραφή σε:
    Αναρτήσεις (Atom) ) Αυτή την ροή χρειάζεται να την συνδέσεις με την δευτερογενή που θα φτιάξεις στο feedburner ώστε να βλέπεις και εσύ τους πραγματικούς αναγνώστες σου. Αλλά για να μην φτάσει το σεντόνι μου μέχρι το Κάιρο θα σου πω πως πριβέ 🙂

    Like

  3. θα ήθελα να σε ρωτήσω για το πρότυπο σου … τώρα θα περιμένω με αγωνία το άρθρο σου… αλήθεια κάποιο e-mail για επικοινωνία υπάρχει?

    Like

  4. Καλησπέρα Δημήτρη, σε ευχαριστώ για την ανάγνωση και που μου θύμισες το άρθρο που είχα υποσχεθεί για την αλλαγή του προτύπου. Το είχα σχεδόν ξεχάσει, αλλά αφού υπήρξε ενδιαφέρον θα προσπαθήσω να στρώσω την πένα μου. Μέχρι πάντως να την στρώσω μπορείς να ρίξεις μία ματιά σε όλα τα πρότυπα που έχει μεταγράψει από WordPress ο Lassantha, για να δεις ποιο σου αρέσει : http://www.premiumbloggertemplates.com/
    E-mail δεν έχω ορίσει κάπου εμφανώς στο ιστολόγιο αλλά έχω μέσα στο προφίλ μου ένα “ανοιχτό”. Σου στέλνω όμως ένα αντίγραφο αυτού του σχολίου απευθείας στο e-mail σου μήπως και σου διαφύγει αυτό το σχόλιο 🙂

    Like

Leave a Reply

