#223 Η Google μας έκανε… Έλληνες (updated)

Την 1η Ιουνίου στις 3 π.μ. ώρα Ελλάδος η παντοδύναμη Google ελληνοποίησε με το στανιό όλα τα blogs του Blogger (πλην όσων έχουν δικό τους domain βέβαια) που καταχωρήθηκαν από ελληνικές IP.  Η μέρα υποθέτω είχε προκαθοριστεί, όσο για την ώρα αυτή δεν είναι καθόλου τυχαία. Η ευρωπαϊκή έδρα της Google -όπως και της Intel, της PayPal, του eBay κτλ κτλ- είναι η Ιρλανδία, λόγω αρκετά χαμηλής φορολογίας. Και η Ιρλανδία είναι 3 ώρες πίσω από την Ελλάδα. Το default ευρωπαϊκό ρολόι της Google είναι συντονισμένο στην παγκόσμια ώρα GMT (Greenwich Mean Time).

Υποθέτω ότι ο πρώην υπουργός δικαιοσύνης επί ΠΑΣΟΚ και Παπαδήμου Μιλτιάδης Παπαϊωάννου θα αισθάνεται πλέον δικαιωμένος -αν βέβαια υποθέσουμε ότι οι “πολιτικοί καριέρας” αισθάνονται τίποτα. Στα τέλη του 2011 – αρχές του 2012 έσκουζε δεξιά και αριστερά περί ανάγκης ελέγχου των bloggers, περιορισμού της ασυδοσίας στο δίκτυο, και υποβολής όλων μας στην ελληνική νομοθεσία ώστε να μην τους κοστίζει πολύ, σε χρήμα αλλά κυρίως σε χρόνο, να αλλάζουν τα φώτα δικαστικώς σε όποιον δεν τους κάθεται καλά στο μάτι. Από κοντά και ο εθνικός μας κωλοτούμπας – κουμπάρος, εμπνευστής και καταλύτης του γάμου ΝΔ-ΠΑΣΟΚ υπό τον υπάλληλο της Golman Sachs (μέχρι να την κάνει με ελαφρά πανικόβλητος), με τους κουκουλοφόρους του.

Δεν έχω ακόμη ψάξει κατά πόσον είναι εφικτό, νομικά και τεχνικά, το ότι απλώς και μόνο με την αλλαγή από .com σε .gr αυτομάτως υπαγόμαστε στην ελληνική νομοθεσία. (Άρα ο Καρατζαφεροτούμπας να μην χρειάζεται να καταφύγει σε υποβολή διεθνούς εντάλματος στην Google για να του αποκαλύψει την IP μου, και μέσω αυτής την διεύθυνσή μου, το όνομά μου κτλ Θα αρκεί μία επισκεψούλα ενός κολαούζου του στον εισαγγελέα, μία έκδοση ενός ψωροεντάλματος ή εισαγγελικής εντολής, παράδοση στον ISP μου -εφόσων τον βρουν- και αυτό ήταν, με τσάκωσαν).

Αυτό γιατί διαβάζω ότι με ένα απλό σκριπτάκι, 8-10 γραμμές κώδικα μέσα στο πρότυπο, το .gr μπορεί να ξαναγίνει .com* Δηλαδή στην περίπτωση αυτή το σε ποια νομοθεσία θα υπάγομαι θα εξαρτάται από το αν έχω βάλει αυτό το σκριπτάκι; Ή μήπως θα απαγορεύεται να το βάλουμε; Και αν ναι από ποιον, από την Google;

Όσον αφορά πιο πρακτικά ιστολογικά ζητήματα, παρατηρώ ότι η σύνδεση με τα παλιά links τσούλησε ομαλά. Όλοι οι παλιοί σύνδεσμοι σε .com κάνουν απροβλημάτιστα αυτόματη ανακατεύθυνση στη νέα .gr κατάληξη. Το πρώτο και μόνο θέμα για την ώρα που έχω παρατηρήσει είναι τα στατς της Alexa*. Η Alexa δεν έχει ακόμη ενημερώσει τον κώδικά της και έτσι δίνει σε όλα τα ιστολόγια που καταλήγουν σε .blogspot.gr ένα και μόνο ενιαίο σκορ (αυτή την στιγμή η κίνηση του domain .blogspot.gr είναι στο No 413,554 παγκοσμίως). Αυτό πρακτικά σημαίνει, για τους alexαδαείς ή alexαδιάφορους, ότι είναι πλέον αδύνατον να δεις την παγκόσμια και ελληνική κατάταξη του blog σου, όπως και τον αριθμό των backlinks του (πόσες δηλ. σελίδες φιλοξενούν συνδέσμους του blog σου). Τα νούμερα αφορούν συνολικά το ελληνικό domain, άρα το alexa score σου είναι άκυρο, ήτοι άχρηστο.

Θα επιχειρήσω να τεστάρω κάποιο από τα σκριπτάκια που κυκλοφορούν για επαναφορά του domain στο αρχικό .com, ώστε να μπορώ να βάζω ελεύθερα φωτό του Εθνικού μας Κωλοτούμπα, όπως η παραπάνω. Αν τα καταφέρω θα επανέλθω με σχετικό update για να σας πω πώς το έκανα.

*Update 4/6/12 : Η παγκόσμια κατάταξη της Alexa άρχισε να εμφανίζεται πριν λίγο στην μπάρα μου του Firefox (το γκατζετάκι της δεξιά κάτω κάτω εξακολoυθεί να λειτουργεί βάσει του παλιού xxx.com)  Η ελληνική κατάταξη ακόμη όχι σε μένα, αλλά άρχισε να εμφανίζεται σε κάποια άλλα με περισσότερη κίνηση. Αυτό γιατί είμαι ακόμη στο… Νο 27.000.000(!!), από περίπου 1 με 1μιση μύριο που ήμουν πριν. Τα backlinks για την ώρα παραμένουν σε όλους όσους έχουν xxx.blogspot.gr τα ίδια (210), αυτό ακόμη δεν έχει φτιαχτεί. Επίσης πρόσεξα ότι κάποια γνωστά ιστολόγια ήδη ξαναγύρισαν σε xxx.blogspot.com domain. Μπαίνω σε κάποια xxx.com από τις λίστες μου στο κάτω μέρος, γίνονται για μερικά δεύτερα xxx.gr και μετά ξαναγίνονται xxx.com, διπλό redirect δηλαδή! Υποθέτω ότι αυτό κάνει το περίφημο σκριπτάκι, που κάποια στιγμή θα τολμήσω να περάσω και εγώ μέσα στο πρότυπό μου – αφού βέβαια πρώτα το διπλοσώσω. Τέλος ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα με το νέο xxx.gr domain είνα ότι ενώ πλησιάζω τις 700 προβολές από την 1η του μήνα, ακόμη δεν έχω δει ούτε ένα κλικ από adsense, ούτε ένα! Το domain είναι ενεργό, τις προβολές τις βλέπω κανονικά μέσα από το adsense αλλά δεν έχει υπάρξει ούτε ένα κλικ. Στατιστικά απίθανο, έως αδύνατο. Κανείς άλλος με το ίδιο πρόβλημα;

*Update 11/6/12 : Τελικά τα κλικς άρχισαν δειλά δειλά να σκάνε. Παρέμεινα όπως βλέπετε στο .gr δίχως ακόμη να δοκιμάσω για .com To alexa score μου ανέβηκε από το Νο 27.000.000 στα 7 κάτι μύρια και σήμερα εμφανίστηκε και της Ελλάδας, Νο 32.000 Ακόμη 0 backlinks (χρειάζεται να κλείσει μήνας), και άγνωστο αν όταν κλείσει μήνας περαστούν τα 180 backlinks που οδηγούν στο .com και στο .gr Υποθέτω πως όχι (καλά, καθαρά alexa nuts αφορά μόνο αυτό).

2 thoughts on “#223 Η Google μας έκανε… Έλληνες (updated)

  1. μας κόψαν αναγνωσιμότητα, φωνάζει εδώ δίπλα ο issallos που του διάβαζα τα γραφόμενα… φίμωση…φίμωση…αλλά δεν θα τους περάσει
    την καλημέρα μας Κοριοί…!!!

    Like

  2. Ευχαριστώ για το σχόλιο Melissali. Καλησπέρα/μέρα και από μένα. Απλώς λόγω που είσαι guest στο disqus αν έχεις την καλωσύνη βάζε και κάνα λινκάκι για να βρίσκω και εγώ και οι αναγνώστες μου που γράφεις 🙂

    Εγώ πτώση σε αναγνωσιμότητα δεν είδα αλλά από την 1 Ιούνη είχα κάπου 450 μοναδικές επισκέψεις στο νέο domain και ούτε ένα κλικ σε adsense, σε σημείο που να αναρωτιέμαι αν χάνονται κλικς.. Βλέπω μέσα στα στατς μου του adsense το νέο .gr domain -*ξέχωρα* από το παλιό .com, το οποίο πάγωσε σε κίνηση- επιβεβαιώνω ότι είναι ενεργό, αλλά κλικς 0 :S

    Like

Leave a Reply

